Grand Teton National Park!

20 juni 2016 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Voor de verandering hebben we vandaag eens lekker uitgeslapen tot half 8! We hebben heerlijk geslapen vannacht en er zijn (helaas) geen beren opgedoken. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar het visitor center, waar we een kaart van het park hebben gehaald en informatie hebben gevraagd over leuke, niet al te lange trails. Daarbij hadden we het advies gekregen om vlak achter het visitor center een trail te gaan wandelen van ongeveer 2 mijl. Dat is prima te doen voor deze ochtend, dus tas gepakt met wat drinken en aan de wandel! De wandeling ging door de bossen en langs Lake Jackson waarbij er prachtige uitzichten waren over het water met op de achtergrond een mooie bergketen waar de Grand Teton-berg onderdeel van is. Deze wandeling was zeker de moeite waard en heeft wat hele mooie foto's opgeleverd, maar de rest van het park hebben we vooral met de camper gedaan. Het park was een stuk minder druk dan Yellowstone, dus dat gaf ons ook de gelegenheid om op veel meer plekken langs de weg te stoppen (in Yellowstone was er regelmatig geen plek, laat staan voor een grote camper) om van de mooie uitzichten en bijzondere natuur te genieten. Bij een stop langs de Snake River hebben we zelfs nog een pelikaan gespot. Die hadden we nog niet gezien, dus dat was wel vet! Grand Teton is een stuk kleiner dan Yellowstone, dus nadat we het hele park hadden gezien zijn we vertrokken richting Idaho Falls.
Tijdens deze rit kwamen we over de Teton Pass, een lang en heel steil weggetje (10%) met hele mooie uitzichten. Dit was wel even spannend, maar gelukkig trok de camper het net en zijn we zonder problemen de staat Idaho binnengereden. Onderweg hadden we nog een klein beetje gegeten, maar omdat we geen voorraad meer hadden, waren onze buiken nog niet echt gevuld. We besloten in Idaho Falls nog flink boodschappen te gaan doen (was tot 11 uur 's avonds open) om onze voorraden aan te vullen en vervolgens zijn we nog bij de Mc Donalds gaan eten. Tja, zo laat op de avond ga je niet meer staan koken en de Mc Donalds zat bij het zelfde parkeerterrein als de supermarkt, dus des te makkelijker. Daarnaast konden we van de gelegenheid gebruik maken om al onze spannende verhalen op de blog te zetten, wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is. Om 10 uur vonden we het wel mooi geweest en zijn we terug naar de camper gegaan en hebben we op het parkeerterrein 'gekampeerd'.