Yoho National Park!

6 juli 2016 - Field, Canada Yoho Np, Canada

We zijn vandaag eerst weer terug naar de Hot Springs gegaan. Na een uurtje te hebben gerelaxt en gekletst te hebben met een man die leek op een zwerver, maar hele boeiende verhalen had. Hij had bijvoorbeeld verschillende wegen in de regio mee gebouwd en had een wolf opgevoed (toen wisten we dat we de verhalen met een korreltje zout moesten nemen). Toen al onze porien de zwavelachtige geur volledig hadden opgenomen zijn we vertrokken richting Yoho National Park. De weg er naartoe loopt door een dal in de Rocky Mountains, langs de Columbia River, waardoor je aan beide kanten van de weg fantastisch zicht had op de gigantische bergen en op de rivier. Dit zag er allemaal weer prachtig uit! (We zeggen dit de laatste tijd vaker, maar de wegen zijn ook echt bizar mooi allemaal!). We hadden gelukkig ook goed weer dus konden we de bergen goed zien.
Voordat we Yoho National Park in reden zijn we nog even naar een Mc Donalds geweest om te internetten. Jullie hebben misschien wel gemerkt dat we weer nieuwe verhalen op de blog hadden gezet, maar niet veel foto's. Het internet was echt bagger en het uploaden van de foto's duurde dan ook echt heel erg lang (als we al geen foutmelding kregen dat het uploaden helemaal niet lukte). Hier hadden we geen zin in vandaar dat de foto's iets langer op zich lieten wachten.
De eerste stop in Yoho National Park was bij de zogenaamde Wapta Falls. Nouja, voordat je daadwerkelijk bij de watervallen was moest je eerst nog 2,4 km lopen. Volgens Lieke was dit echt een aanrader, dus we besloten onze wandelschoenen aan te trekken, de rugzak te pakken en te gaan wandelen (nieuwsgierig als we zijn).  Het was een redelijk vlakke trail, dus het was goed te doen. De waterval was ook zeer de moeite waard. De andere watervallen die we gezien hebben waren allemaal vrij smal, maar deze absoluut niet! Bij deze waterval stort de hele rivier in zijn volle breedte (150 meter) 30 meter naar beneden. Dit was echt heel spectaculair om te zien en wat een hoop natuurgeweld! Watervallen vervelen sowieso nooit :-)
Nadat we terug bij de camper waren zijn we nog naar het visitor center in Field geweest om vervolgens nog naar een Natural Bridge en Lake Emerald te gaan. De Natural Bridge zag er heel gaaf uit. Voorheen was dit gewoon een waterval, maar door de slijtage van het wat zachtere gesteente is het water door de stenen naar beneden gaan lopen en is er uiteindelijk een natuurlijke brug ontstaan. Het water stroomt nu onder deze natuurlijke brug door. Na een aantal mensenlevens zal de brug ook instorten en loopt het water door een kloof. Lake Emerald was ook weer een heel mooi helder, blauw meer (weer anders blauw dan alle andere meren die we gezien hebben, meer donkerblauw) en je had er mooi zicht op de bergen die er achter lagen. Hierna zijn we nog een stukje verder gereden om een plekje te zoeken voor de nacht. Vlakbij die plek was nog een uitzichtpunt met een zogenaamde 'tunnel spiral'. Dit was een ongeveer 1 km lange tunnel die in een spiraal door de bergen liep (288 graden voor de nerds). Echt een mooi stukje civiele techniek! Terwijl wij stonden te kijken kwam een extreem lange trein door de tunnel heen (echt minimaal 3 km lang). Het was eigenlijk behoorlijk saai (twee uiteinden van de tunnel in een berg), maar toch wilden we jullie dit niet onthouden!