Terugreis!

9 juli 2016 - Den Bosch, Nederland

We werden heerlijk uitgeslapen wakker in het hotel. Na een douche hebben we de verhalen afgemaakt en de tassen klaargemaakt. De tassen konden we bij het hotel achterlaten, dat was ideaal. Daarna zijn we de camper terug gaan brengen. We hadden een dag eerder, toen we bij het hotel aankwamen, al alles opgeruimd en even snel met een bezem erdoorheen gedaan, dus het enige wat we nog moesten doen is de garage (de bak achterin die van buitenaf te openen is) op te ruimen. Hier hadden we nog heel veel brandhout in liggen, dus dit hebben we aan een Duits gezin gegeven dat op het punt stond om te beginnen aan hun rondreis door Canada. De controle van de camper stelde niks voor, dus we konden snel afscheid nemen.. snif! Dat was wel even slikken, het was toch 4 weken lang ons huisje!
Het treinstation lag vlak bij de camperverhuur. Onderweg daar naartoe hebben we nog gebruncht bij de Taco Bell (voor het eerst deze vakantie!).  Daarna zijn we naar downtown Calgary gegaan, maar dit stelde niet zoveel voor. We zijn begonnen met een kopje koffie, daarna hebben we een rondje gelopen door de stad, waar op zich wel een leuke mix van oude en nieuwe gebouwen te zien was. In de grote wandelstraat stonden veel oude gebouwen en daarachter stonden veel blinkende wolkenkrabbers. Langs de rivier lag Fort Calgary, maar het was niet een fort zoals wij dat kennen, het was gewoon een oude boerderij. Het pad langs de rivier was verder wel leuk. Na een lekkere lunch zijn we met de trein terug naar het hotel gegaan. Hier kwamen we precies op tijd terug, want zodra we binnen waren begon het heel hard te regenen en te onweren.
We hadden 's ochtends al online ingecheckt en de boardingpassen geprint (dit kon gewoon bij het hotel, hoe handig is dat!). Op het moment dat we aan Kees en Margreet wilden doorgeven hoe laat we vlogen, kwam Linda erachter dat de vlucht 2 uur vervroegd was! Nu moesten we opeens haasten. Robbert liep meteen naar de receptie om te informeren of we zo snel mogelijk een shuttlebus naar de luchthaven konden krijgen. Gelukkig ging er een kwartier later een shuttlebus die nog niet vol zat, dus daar konden wij mee naar het vliegveld. We waren uiteindelijk nog ruim op tijd. De reis verliep verder goed. We hebben nog even geslapen in het vliegtuig, maar verder hebben we geprobeerd zo snel mogelijk weer de Nederlandse tijd aan te nemen. Dus we hadden in het vliegtuig weer tijd om veel films te kijken.
Op Schiphol hadden we een goede timing en kwamen Kees en Margreet net aangelopen toen wij de aankomsthal binnenkwamen.  Met enige moeite kregen we alle tassen in de auto. De reis naar Den Bosch ging snel, want we hadden natuurlijk veel te vertellen! We hadden bij ons nog thee met appeltaart gehad, waarna Kees en Margreet weer terug naar Eindhoven gingen. Wij hebben vervolgens nog een stuk van de EK-finale gekeken, maar we waren zo moe dat we deze niet hebben afgekeken. We waren dan ook snel in slaap gevallen toen we eenmaal weer lekker in ons eigen bedje lagen.

We hebben echt een fantastische vakantie gehad! Het was leuk om via de blog jullie op de hoogte te houden en om jullie leuke reacties te lezen.

The End!