Lake Louise!

5 juli 2016 - Lake Louise, Canada

We zijn vandaag begonnen met een ontbijtje en een koffie bij de bakkerij in Lake Louise waar Lieke (nichtje van Linda) werkt (bakkerij "Laggan's"). Lieke kwam er gezellig bijzitten en we hadden gekletst over Lieke's leven in Canada, hoe onze bruiloft was, hoe onze vakantie tot nu toe was en wat er allemaal te doen is in de buurt van Lake Louise, oftewel: waar we eventueel naar toe zouden kunnen gaan. Het was erg leuk Lieke even gezien en gesproken te hebben! Nadat we ons ontbijt op hadden en Lieke weer aan het werk ging, zijn we op aanraden  vertrokken naar Lake Moraine ('dat meer is stiekem mooier dan Lake Louise'). Helaas was het hier zo gigantisch druk dat er helemaal geen plekje was om onze camper neer te zetten. Dan toch maar naar Lake Louise toe (op zich geen straf hoor, schijnt ook heel mooi te zijn en is het meest bezochte meer van Canada). Hier waren gelukkig veel meer parkeerplaatsen. Aangezien het erg toeristisch was bij het meer, besloten we een trail te gaan doen naar een theehuisje bij weer een ander meer: Lake Agnes. De weg er naartoe was ongeveer 3,5 km. Met name de heenweg was behoorlijk pittig aangezien het alleen maar bergop ging, een klim van ongeveer 350 meter. Bij het theehuisje aangekomen konden we even uitrusten en goed lunchen zodat we er weer tegenaan konden. De terugwas was een stuk makkelijker en ging dus ook een heel stuk sneller. Waar we er op de heenweg ongeveer 1,5 uur over deden, ging de terugweg in 45 minuten. Helaas begon het aan het eind van de wandeling behoorlijk te regenen, waardoor we nat bij de camper terugkwamen. Gelukkig heb je in een camper genoeg droge kleding liggen en veel ruimte om je even om te kleden, dus we waren snel weer opgewarmd.
Nadat we ons hadden omgekleed zijn we richting het zuiden vertrokken. We hadden van Lieke gehoord dat er natuurlijke Hot Springs zijn (dus niet van die Hot Springs die lijken op gewone zwembaden, maar gevuld worden met water uit de natuurlijke hot spring). Dat leek ons wel leuk en relaxt! Om daar te komen moesten we via Kootenay National Park. Ook deze weg was weer erg mooi en we zijn dan ook weer een aantal keren gestopt om wat foto's te maken. Uiteindelijk kwamen we bij een grindpad dat naar Lussier Hot Springs gaat. Het was nog zo'n 15 km tot aan de Hot Springs en met een camper op een grindpad met veel kuilen ging dat niet zo snel. Eenmaal bij de Hot Springs aangekomen hadden we vooral veel honger, dus we gingen eerst wat eten. Vandaag stond er wederom steak op het menu! Mjammm, heerlijk!!!
Na het eten waren we helemaal klaar voor een 'duik' in de Hot Springs. Het zijn 3 warme 'baden' gelegen aan een rivier. De baden liggen tussen een stel grote rotsen. Het hoogste bad wordt door de bron gevoedt met heel warm water, dat vervolgens door de stenen naar de andere 2 baden stroomt die in verbinding staan met een rivier die erlangs loopt (heel apart, maar wel tof!). Omdat de andere 2 baden tegen de rivier aan liggen komt er ook een beetje koud rivierwater bij waardoor deze 2 baden minder warm zijn als het bovenste bad. Ze zijn wat meer afwisselend warm en koud, maar gemiddeld genomen nog steeds heel lekker warm. Toen wij erin gingen regende het, maar dat was helemaal niet erg. Door de frisse buitenlucht waren de warme baden heerlijk om in te zitten. Na een uurtje zijn we er weer uitgegaan om naar een vlakbij gelegen camping te gaan. Morgenochtend gaan we nog een keer naar de Hot Springs voordat we weer terug richting het noorden gaan.

1. Margreet:
    7 juli 2016
    he, ik mis de foto's van de hottubs ;-)
    tot zondag!!!