Bisons!

16 juni 2016 - Ravalli, Montana, Verenigde Staten

Sorry voor het late verhaal, maar we hebben al dagen geen internet. Nu krijgen jullie er in één keer een heleboel :-)

We werden vandaag per ongeluk voor ons doen nogal laat wakker: 8 uur! We hadden de slaap blijkbaar nodig. Een Canadees stel was zo aardig ons een hele tas met eten te geven, omdat ze bang waren dat ze deze niet mee konden nemen over de grens terug naar Canada. Het was een goed gevuld verrassingspakket met o.a. bananen, kersen, sla en twee hele grote steaks (bijna een kilo per stuk!). Daarna zijn we vertrokken richting de National Bison Range. Onderweg zijn we flink wezen shoppen, omdat we toch nog wat dingen mistten in de camper. Zo is de koekenpan die bij de camper zit heel beroerd en zijn de slaapzakken niet warm genoeg. We kwamen er onderweg ook achter dat de camper best zuinig is: ongeveer 1 op 15 (hij rijdt 1 op 5, maar de benzine is 3x zo goedkoop als in Nederland). De rit was verder behoorlijk nat. Eenmaal aangekomen bij de Bison Range was het eindelijk mooi weer (rond 14:00). De rit door de Bison Range was heel gaaf! Het was een spannende bergrit waarbij hele mooie natuur afgewisseld werd door allemaal verschillende dieren. Het leek wel een safari, we hebben bisons, herten antilopen en berggeiten gezien. Vooral de bisons en een groot mannetjeshert waren heel indrukwekkend. De totale rit duurde ongeveer 2,5 uur en daarna zijn we op een rustplaats gaan avondeten. Na het eten besloten we nog een flink eind te rijden om vervolgens op een andere rustplaats (redelijk dicht bij Yellowstone National Park) te overnachten.