Highway 101!

26 juni 2016 - Reedsport, Oregon, Verenigde Staten

We zitten op dit moment langs de kust van Oregon, om precies te zijn midden in de Oregon Dunes National Recreation Area. En als je dan denkt dat het gaat om recreëren in de zin van zwemmen, dan heb je het mis. Hier draait alles om 'ATV' (All Terain Vehicals, oftewel: quads, buggies en crossmotoren). De Oregon Dunes is een groot duingebied dus ideaal om doorheen te crossen. Wij wilden niet achterblijven dus hebben we een buggy gehuurd om 2 uur lang mee door de duinen te crossen. Dit was echt heel vet om te doen. Het duingebied was heel uitgestrekt en je kwam bijna niemand tegen, dus we wisten af en toe gewoon niet welke kant we op wilden. Het gebied wisselde hoge duinen af met kleine bergjes waar duingras groeide. Het was allemaal heel tof, maar wel een beetje spannend. Tegen het eind waren we iets te enthousiast, waardoor we te hard van een bergje af gingen. We maakten vervolgens een sprongetje en kwamen behoorlijk hard en pijnlijk neer. Gelukkig hadden we helmen op dus we zijn er met een aantal blauwe plekken en een hoop spierpijn goed vanaf gekomen.
Na dit avontuur zijn we vertrokken richting het noorden over de Highway 101, de weg langs de kust van de Grote Oceaan (hij heet 'Highway 1' in Californië, daar zijn we 7 jaar geleden geweest). Dit is een hele mooie weg met veel uitzichtpunten over de ruige oceaan en vooral rotsachtige kust. Na een relatief korte rit besloten we in Newport op de parkeerplaats van Fred Meyer te overnachten.