Jasper National Park!

2 juli 2016 - Jasper National Park, Canada

Voor de eerste keer deze vakantie hebben we in een cafeetje ontbeten. Heerlijke pancakes, mjam!! Hier hebben we ook meteen even gebruik gemaakt van de wifi om jullie weer op de hoogte te brengen. Na het ontbijt zijn we naar Maligne Canyon gegaan. Wij hadden het Canadees-Zwitsers stel gevraagd wat we volgens hun moesten gaan doen en ze hadden ons aangeraden om onder andere bij de canyon een wandeling te doen die ongeveer 2,5 uur duurt. Dit vonden wij wel goed klinken. De wandeling was dan ook zeer indrukwekkend. De trail liep grotendeels langs een snelstromend riviertje. We liepen tegen de stroming in en het riviertje werd steeds spectaculairder. Zeker toen we boven de diepe kloof stonden waar het riviertje doorheen stroomt. Het water kwam zelfs uit de bergen gelopen, afkomstig van een meer dat 16 km verderop lag. Hier zakte het water langzaam in het gesteente op de bodem, waardoor het na ongeveer 12 uur bij het riviertje als watervallen uit de stenen bergwanden komt. Dit zag er heel bizar uit. Op dit moment (in de zomer) staat het water in het meer op z'n hoogst. In oktober is er bijna niks meer over van het meer en is alles via de bergen weggelopen. Verder had je continu mooie doorkijkjes naar de bergen op de achtergrond.
Na de wandeling zijn we nog een stuk door het park gereden met de camper en hebben we op heel veel mooie plekken gestopt. We hadden zelfs weer een (zwarte) beer gespot, maar helaas was deze zo snel de bosjes ingedoken dat we ook hier geen foto van hebben. Ook hebben we langs de weg nog twee gigantische mannetjesherten gezien. Dat zijn toch ook wel echt mooie en indrukwekkende beesten (veel groter dan je denkt, ze worden wel 700 kilo! En een groot deel daarvan zit in het mega-grote gewei). Ze stonden vlak bij elkaar rustig te grazen, dus daar hebben we nu hele mooie foto's en filmpjes van kunnen maken!
Uiteindelijk besloten we de dag af te sluiten bij de hot springs: thermische baden met natuurlijk opgewarmd water. Dit was wel een heel erg relaxte (en ook best warme) afsluiter van een zeer inspannende dag. We zijn een stukje terug gereden naar een meer met wederom een prachtig panorama van bergen op de achtergrond. Hier typ ik nu de laatste zin om morgenochtend een frisse duik te nemen en ontbijt op het strand! :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos Verhoeven:
    3 juli 2016
    Geweldige mooie verhalen en foto's. Een foto van een beer gaat jullie nog vast en zeker lukken.
  2. Koen:
    4 juli 2016
    Leuke verhalen weer. Wij zijn nu jullie plantjes water aan het geven. Hier nog geen beren gespot. Groetensuus en koen