Reisdag!

22 juni 2016 - Twin Falls, Idaho, Verenigde Staten

Het heeft even geduurd, maar hierbij het vervolg van onze reisverhalen.

Voor het eerst deze vakantie hebben we buiten gegeten. Het was al vroeg warm en de vogels waren weer druk aan het fluiten (en er zaten heel veel vogeltjes). Het wordt vandaag vooral een reisdag, aangezien we richting Hells Canyon willen en dat een behoorlijk aantal kilometers is en er tussendoor niet heel veel te zien is. We zijn wel nog even richting Twin Falls gereden, waar we een supervette brug over de Snake River hebben gezien. We wilden nog naar de Shoshone Falls, maar helaas hebben we die niet gevonden. Wel kwamen we terecht op de Thousand Falls Scenic Byway, een mooie weg die grotendeels langs de Snake River loopt en waar vanuit de bergen veel kleine watervalletjes deze rivier in lopen. Bij een klein visitor center hadden we nog wat informatie gevraagd en zij adviseerde ons naar Malad Gorge State Park te gaan, daar gaan we dus maar even een kijkje nemen. Aangekomen in dit State Park waren we blij verrast. Door het redelijk vlakke landschap liep een pad naar een bruggetje toe. Pas bij het bruggetje aangekomen zagen we dat er een gigantische kloof met rivier en watervalletje onder het bruggetje doorliepen. We hebben in dit park nog wat korte wandelingen gemaakt en een rondritje met de auto, waarna de lange reis richting Hells Canyon begon. Aangezien het een lange reis was heeft Linda ook voor het eerst achter het stuur gezeten. Zij werd wel meteen zwaar op de proef gesteld omdat we na de wissel op een hele drukke snelweg bij Boise zaten. Gelukkig ging dit allemaal goed, waarna het daarna een stuk makkelijker was. Uiteindelijk zijn we na een hele mooie rit langs de Snake River, die dus vanaf Teton helemaal door de Hells Canyon loopt, op een parkeerterrein gaan staan om daar te overnachten. We hebben vandaag trouwens 97 graden Fahrenheit aangetikt (36 graden celsius), dus was een behoorlijk warme dag. Gelukkig koelde het 's avonds lekker af.