Reisdag!

30 juni 2016 - Osoyoos, Canada

We zijn vandaag al vroeg een stukje gaan wandelen naar een mooie plek waar 2 snelstromende riviertjes bij elkaar komen tot één rivier. Het was maar een korte wandeling van 3 kwartier, maar het was wel een hele mooie wandeling. Daarna zijn we doorgereden naar een andere plek waar we nog een korte wandeling wilden doen naar een uitzichtpunt.
Er staan in Amerika trouwens regelmatig borden dat je op moet passen voor overstekende herten en die borden moet je hier ook echt serieus nemen. Vandaag stond er ook weer een hert aan de linkerkant van de weg die precies op het moment dat wij eraan kwamen besloot over te steken. Gelukkig had Robbert het hert op tijd gezien dus we reden niet zo hard (je mocht er 60 mijl/uur, dus dan wil je geen hert op je bumper hebben). Toch schrokken we er allebei van dat het hert ineens overstak, en niet aan de linkerkant de bosjes in dook, waardoor Robbert alsnog wel even flink op de rem moest trappen. We waren het ondertussen al een beetje gewend, want dit was al de 5e keer deze vakantie dat zoiets gebeurde. Gelukkig was ook deze keer weer alles goed afgelopen. Helaas zien we ook regelmatig herten langs de weg liggen waarbij het niet goed is afgelopen :-(
De tweede wandeling was ook vrij kort, maar halverwege had je wel een spectaculair uitzicht over de bergen en het dal met de weg die daar doorheen loopt. Na deze wandeling hadden we North Cascades National Park wel aardig gezien (de enige manier om meer te zien is om hele lange en zware wandelingen maken van meerdere dagen), dus besloten we onze weg te vervolgen richting de Canadese grens.
In het nationale park was het ondertussen erg warm geworden, dus we dachten dat als we richting het noorden zouden rijden het wel wat aangenamer zou worden. Niet dus! Vlak voor de grensovergang zagen we zelfs dat het 104 graden Fahrenheit was. Pfff, wat een hitte!
We hadden vlak voor de grens ook nog even getankt om onze Amerikaanse Dollars op te maken. Op veel plekken hier moet je van tevoren betalen of aangeven hoeveel er maximaal van je creditcard afgeschreven mag worden voordat je gaat tanken. Robbert had dus al de Amerikaanse Dollars gegeven en voor dat bedrag ook getankt.
Na de grenscontrole, die gelukkig helemaal vlekkenloos verliep ('how much alcohol do you have?' - 'a couple of beers' - 'how much?' - 'ehm... about 8?' - 'ok, that's fine'), vervolgden we onze weg richting Jasper National Park. Aangezien dit nog een behoorlijk stuk rijden was, betekende dat we vandaag zoveel mogelijk die richting op zouden rijden met zo nu en dan een tussenstop om het prachtige uitzicht te aanschouwen. Omdat er geen verse producten mee de grens over mochten, besloten we voor vandaag weer ergens te gaan eten. Uiteindelijk zijn we op zo'n 400 km van Jasper af op een parkeerplaats langs de weg uitgekomen, waar we de nacht gaan doorbrengen. En het is natuurlijk weer een parkeerplaats met super mooi uitzicht! Gratis campings zijn wat dat betreft een stuk beter :-)

1. Lonneke:
    2 juli 2016
    Volgens mij hebben jullie de mooiste huwelijksreis ooit!
  2. Margreet:
    3 juli 2016
    he, ik mis de foto's vandaag ;-