Op weg naar Waterton Lakes!

14 juni 2016 - Waterton Lake, Canada

Vanochtend werden we weer vroeg wakker. Het ritme is nog niet helemaal terug. We zijn rond 8 uur vertrokken richting Waterton Lakes National Park. Dit is een nationaal park op de grens met Amerika, aan de voet van de Rocky Mountains. De rit duurt niet heel lang, dus we hebben onderweg ruim de tijd om even uitgebreid boodschappen te doen bij de Wal-Mart. Het is meteen duidelijk dat het winkeltje van gisteren sch**tduur was, want de Wal-Mart-prijzen lijken veel meer op de prijzen in Nederland. Aangekomen in het park blijken 2 van de 3 wegen in het park afgesloten te zijn in verband met wegwerkzaamheden. Daardoor is het grootste deel van het park dus niet bereikbaar. Op zich niet erg, we besluiten een camping in het park te pakken en daar een uitgebreide wandeling te maken. Aangekomen op de camping begint het jammer genoeg hard te regenen. Pas tegen 3 uur 's middags klaart het op en kunnen we aan de wandel. De wandeling is het wachten echter meer dan waard geweest. Mooie bloemen aan de rand van het pad worden afgewisseld met hele mooie uitzichten. Aan het eind van de wandeling worden we getrakteerd op een leuke waterval (niet heel bijzonder, gewoon leuk). We gaan dezelfde weg terug, maar op de terugweg begint het weer hard te regenen. We komen dus doorweekt aan bij de camper. Gelukkig hebben ze op de camping heerlijke warme douches en hebben we inmiddels de kachel in de camper ontdekt, zodat we de avond lekker knus en warm afsluiten.