Yellowstone dag 2!

18 juni 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Om 6 uur stonden we op en om 6.20 reden we richting een andere camping. Daar kwamen we rond half 8 aan en toen bleken er al geen plekken meer te zijn. Er was echter nog één plek op een andere (hele dure) camping, dus die hebben we laten reserveren. Het was fijn om alvast een camping vast te hebben liggen, zodat we ons daar de hele dag niet druk over hoeven te maken. We waarschuwen vast: dit was een lange dag met een lang verhaal!
Vervolgens zijn we naar de Grand Canyon of the Yellowstone gegaan, waar we rond 8 uur waren. Deze canyon heeft het park zijn naam gegeven. De rivier (Yellowstone river) en daarmee ook 2 indrukwekkende watervallen stromen tussen grote gele rotswanden. Wij besloten eerst in het aangrensende bos een wandelpad te gaan volgen. Dit wandelpad kwam regelmatig terug langs de canyon waardoor we telken weer fantastische uitzichten hadden. Tijdens de wandeling hebben we veel geklapt en gepraat om de beren (en andere dieren) te laten merken dat we er aankomen. Toen we een stukje van de canyon af waren werden we opeens opgeschrikt door een langsrennende haas met daarachter een coyote!! Gelukkig ging de coyote snel de andere kant op toen hij ons in de gaten kreeg, maar dat was zeker even schrikken en heel erg vet! Daarna beseften we pas echt goed dat overal om ons heen wilde dieren zaten, dus het vervolg van de wandeling was een stuk spannender en Linda's hartslag was een stuk hoger (en die van Robbert stiekem ook). Halverwege de wandeling leidde een heel steil pad met strappen en hellingen wat dieper in de canyon (tot ongeveer 3/4). Daar hadden we een heel mooi uitzicht op een grote waterval (incl. regenboog!). Helaas moesten we de trappen ook weer naar boven.
We rijden naar het noorden (de noordelijke 'rondweg'). Ineens staan langs de weg een heleboel mensen in de berm. Blijkt wat verderop een groot hert ('bull elk') te zitten. Heel indrukwekkend met zijn grote gewei! Na wat foto's reden we verder. De rit was weer fantastisch met veel mooie vergezichten over meertjes, watervallen en andere mooie natuur. Daarnaast kwamen we ook weer regelmatig dieren tegen, voornamelijk bisons en die blijven gaaf! Op een gegeven moment kwamen we aan bij 'Mammoth hot springs'. Dit is moeilijk uit te leggen, maar we gaan het proberen (zie verder de foto). Het zijn een soort schuimachtige rotsen van felwit en oranje / roestkleur waar warm water overheen loopt. Zoiets hebben we echt nog nooit gezien, heel apart. Je kon ook mooi rondlopen voor verschillende uitzichten.
We vervolgen onze weg weer en komen ineens in de file terecht. Langs de weg staan weer een heleboel mensen en auto's geparkeerd, dus wij besluiten onze camper ook even neer te zetten. Dat was een goed idee, want op een meter of 100 blijkt een mooie zwarte beer te zitten! (die eigenlijk bruin is). ECHT HEEL GAAF! :-) Hoewel we constant waarschuwingen kregen over dat we in berengebied zitten, was dit  de eerste die we zagen. We hebben voordat de beer uit het zicht ging gelukkig wat mooie foto's en een filmpje kunnen maken.
Ondertussen was het al half 5 geweest, dus besloten we richting Hayden Valley te rijden (de weg naar de camping). Hayden Valley is een grote grasvlakte waar hele kuddes bisons zitten, dus we hadden tijdens het eten genoeg te zien! Robbert had de tweede steak klaargemaakt, dus dat was weer genieten! Na het eten vertrokken we richting de camping en hebben we bij een souvenirwinkel nog 2 petten gekocht. Het is erg warm overdag met een felle zon, dus deze petten komen goed van pas. We reden de camping eerst nog even voorbij om naar mooie uitzichtpunten te rijden. De bossen zijn hier voor een groot deel afgebrand, dus dat biedt een heel bijzonder beeld. Bij de camping aangekomen hebben we de verhalen getypt onder het genot van een drankje. Volledig verzadigd zijn we gaan slapen, wat een dag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Susan:
    21 juni 2016
    Wauw wat een avonturen weer! Super leuk om te lezen. Passen jullie wel een beetje op met al die wilde dieren?
  2. Tina:
    21 juni 2016
    Wat een verhalen heel leuk om te lezen, maar ook schitterende foto's
    kijk alweer uit naar de volgende verhalen, en pas op voor de grote beren.
  3. Margreet:
    21 juni 2016
    Klinkt goed allemaal, leuk opgeschreven ;)
    Maak het niet te spannend allemaal ....
  4. Lonneke:
    26 juni 2016
    Wat genieten jullie , en wij genieten mee. Jullie maken prachtige foto's, geweldig de natuur daar. De nieuwe lens wordt goed gebruikt volgens mij !